S´insisteix en la por generalitzada dels sindicats al traspàs, per la millora de la gestió necessària, que qui més a afectat per la desinversió de PP i PSOE són els propis treballadors, que en aquesta històrica empresa estatal, tenen una coordinació estatal, davant d´intents de privatització que sovint no es parlen, i que és també una de les pors que assenyalen els sindicats, com que Álvarez Cascos va pactar en el seu moment va elaborar avantprojecte de Llei ferroviària amb UGT,CCOO i SEMAF a esquenes de CGT, per permetre´s la possibilitat de privatització posterior, que ha aprovat amb els mateixos l´actual ministra magdalena álvarez, com assenyalen en aquest comunicat estatal CGT, fet que afectaria tant a treballadors com a usuaris, i ja sabem els efectes que això va ocasionar amb accidents a Anglaterra, per estalvis en seguretat, quan es lliberalitzi a nivell estatal el transport de mercaderies ferroviàries, per directives europees.
La convocatòria de vaga que fan pels dies 25 i 26 de setembre, 1,2 11,15 d´octubre té la següent convocatòria i motius aquí detallats, també és per aquests fets.
Em quedo amb el comunicat que assenyala CGT estatal que reconeix que des de la proximitat es gestiona millor. I no oblidem l´intent obscur d´exclourel´s per , potser pactar retallada al traspassos entre CCOO,UGT,SEMAF i Magdalena Alvarez, potser intentant quedar-se algun tipus de coordinació de la gestió estatal, i no fer efectiu el traspàs complet.
O els darrers indicis, el proper 21 de setembre es confirmaran, segons aquest comunicat? .Si els germans Nadal i el govern català, des de PTOP asseguren els drets socials i la creació d´empresa pública que amb segregació de serveis i plantilla evita la aplicació de la Llei ferroviària estatal que permet privatitzacions, en la CGT catalana, i la seva coordinadora de material ferroviari a Catalunya, sens dubte hi pot trobar aliats, davant maniobres poc clares.
Per cert, voluntarista nota de premsa de la Intersindical-CSC més en criteris politics que sindicals, que en aquesta ocasió no comparteixo que acceptin privatització i maniobres de sindicats majoritaris , i repeteixo, defenso ple traspàs integre, però amb garanties, que no semblen clares. Caldrà estar alerta pel bé d´usuaris, treballadors/es i traspàs sense trampes.
Recordem representació estatal a comitè empresa segons eleccions 2007 que varen votar 23434 treballadors amb dades del S.F., 3000 dels quals a Catalunya:
CGT:125 ; S.ferroviario: 80; CCOO: 338; UGT: 312 ; SEMAF:150; SCF: 83
I el Comitè General d´Empresa (CGE) a RENFE decisori que es convoca en casos com actual :
CGT:1 ; S.ferroviario: 1; CCOO: 4; UGT: 3 ; SEMAF: 4; SCF: 0
Cal dir que ADIF ja és empresa disgregada, i per tant empresa pública catalana depenent del Govern català no hauria de suposar major problema amb plenes garanties i sense privatitzacions que ens subordinés a Llei estatal ferroviària.
1 comentari:
Noticia del Reino Unido:
La Censura
Publica un comentari a l'entrada