23 de desembre 2007

(Maragall dimissió) El nou viaducte de Puig-reig , en marxa



El viaducte de Puig-reig és en marxa, i finalment el tram Sallent-Berga de 21 km., és complet, aixó si , amb un peatge a l´ombra( o sigui ho paguem tots via pressupostos de la Generalitat a la UTE concesionària), que va ser prou polèmic en el seu moment pel sectarisme de CIU en el denominat tram de "l´orella"i que té 4 carrils amb vigues úniques a diferència de les dobles , un dels tres únics ponts així a Europa, de 538 metres, i 23,8 metres d´alçada , que pels que hem vist l´evolució ha generat dubtes de la seva capacitat de resistència, me´s enllà de les proves de seguretat, i que té una estructura no del tot recta, que crea inquietut a més d´un conductor que hi haurà de passar-hi habitualment.
Quedarà pendent l´enllaç a Casserres , retocs puntuals de millora de l´entorn i l´enllaç que farà de variant de Puig-reig i connectarà amb aquest eix europeu E-9, que ja preveuen com a futur substitut de transport de mercaderies de Barcelona a París passant per el Llenguadoc cap a aMontpellier, i que no està pensada pels habitants de la comarca, tot i que en podem sortir beneficiats, si es saben aprofitar oportunitats, com el fet d´estar a mitja hora de Manresa, a 1 hora de Barcelona, a nivell comercial, turístic i industrial, si no es continua badant amb el polígon d´Olvan i s´aprofita cojuntura per part d´ajuntaments i institucions locals i comarcals.
També a nivell de treballadors la proximitat de Manresa, amb major oferta de feina, si els empresaris no donen sous adequats pot portar a una nova diàspora laboral, o mobilitat creixent, que demandarà la urgent planificació del ferrocarril cap al Berguedà, que el mateix conseller Nadal o el propi president Montilla no en van fer esment a la carpa montada per l ocasió, tot i ésser promesa incomplerta per part del PSC en campanya electoral, del tren-tram pel Berguedà ara que s acostarà fins a Sallent.