18 d’octubre 2007

(Maragall dimissió) El Berguedà es queda sense ferrocarril, com a mínim fins el 2025. Comunicat de Via Lliure

Segons el Pla d´infraestructures de Catalunya que en el que detalla infraestructures ferroviàries, ens deixa sense tren fins el 2025.
Només cal mirar el PITC( Pla infraestructures transport de Catalunya) , i no hi sortim, un forat negre al Berguedà i al Solsonès, només utilitzant per a passatgers de Manresa a Súria i fins a Sallent. I Oriol Nel.lo, va enviar nota de premsa oficial que o confirma, malgrat dibuixos sense traçat al Berguedà, només amb una possibilitat, res de oficial,per calmar els ànims. I un creiement demogràfic, sense preveures conseqüències. Ja recordava la demanda de l´entitat Via Lliure, del tren al Berguedà,no satisfeta, malgrat promeses preelectorals del PSC incomplertes. Si a més, el govern en minoria PSC-IC van impular la marbellització utilitzant el Pla director de les colònies industrials, que per fer callar territori prometen 3 milions d´euros per rehabilitar edificis públics, i resulta que s ha quedat en 1 milió d´euros. Un greuge més al Berguedà. Serà que demandes com de Martorell, volen usar diners destinats al Bages i al Berguedà, per al Baix Llobregat? Els compromisos es compleixen, si es volen ampliar, i no crear més desprestigi a la classe política.

Us deixo comunicat de Via Lliure:

Via Lliure reclama inversions per reduir el temps del trajecte de
FGC entre Manresa i Barcelona

La Plataforma Via Lliure reclama que es facin les
inversions necessàries a la línia de FGC que uneix Manresa i
Barcelona per reduir el temps del trajecte i incrementar les
freqüències de pas. Aquest col·lectiu considera aquesta inversió
imprescindible per fer competitives les noves línies que connectaran
Súria i Sallent amb Manresa quan, d'aquí a tres anys, es faci
realitat l'aprofitament de les línies de mercaderies en línies de
viatgers. El Govern ha encarregat l'estudi per elaborar aquest
projecte en el marc del Pla Director de Mobilitat de les Comarques
Centrals. Via Lliure afirma també que reclamarà que d'immediat
s'iniciïn els projectes per recuperar el transport ferroviari que
connecti el Bages i el Berguedà.

El projecte d'aprofitament de les línies de mercaderies per al
transport de viatgers preveu també que el tren arribi al centre
penitenciari dels Lledoners, tal i com es va anunciar recentment en
el certamen Barcelona Rail. Això comportarà allargar el traçat de
les vies actuals fins als nuclis urbans de Sallent i Súria,
l'electrificació de les instal·lacions ferroviàries i el
desdoblament d'alguns trams. La creació d'aquestes línies permetrà
connectar amb la línia de FGC que fa el trajecte entre Manresa i
Barcelona i evitarà que els veïns del Berguedà o de poblacions de
l'eix del Llobregat i del Cardener hagin d'anar fins a Manresa per
accedir als serveis de transport ferroviari que van cap a Barcelona.

Segons Carles Solà, portaveu de Via Lliure, aquest anunci
representa 'un pas endavant cap a la creació d'un model de transport
sostenible', alhora que acosta el servei ferroviari a la població
del Berguedà, que tindrà l'estació més propera a uns vint minuts. No
obstant, des d'aquesta plataforma s'adverteix que si aquest projecte
no s'acompanya d'inversions per reduir el temps de trajecte i per
incrementar les freqüències de pas de la línia que va de Manresa a
Barcelona, el funcionament d'aquests nous trajectes no serà viable.
En aquests moments, diu Solà, el trajecte entre la capital del Bages
i la ciutat Comtal és d'una hora i vint-i-cinc minuts, un temps
que 'no és propi del segle XXI'.

Per Via Lliure, la posada en marxa d'aquests serveis
ferroviaris 'trenca el malefici' dels anteriors plans
d'infraestructures, que no contemplaven l'allargament de les línies
de viatgers més enllà de Manresa. Per això, diu Solà, ara és el
moment 'd'apretar' perquè el tren també pugui arribar al Berguedà.
En aquest sentit, aquest col·lectiu ja ha anunciat que centrarà les
seves demandes en l'elaboració d'un estudi de viabilitat que permeti
allargar els traçats fins a Berga.

Carles Solà, portaveu de Via Lliure, diu que per fer competitives
les noves línies de viatgers de Sallent i Súria cal invertir en la
línia entre Manresa i Barcelona.

Carles Solà, portaveu de Via Lliure, explica que la plataforma
insistirà ara en estudiar la viabilitat de la recuperació del tren
cap al Berguedà.