0.-Aprovació de l'acta anterior. A FAVOR.
1.-Aprovació inicial pressupost 2009.D'entrada ja els diem que els hi votarem EN CONTRA basat en les despesses, ja que entenem que la partida que se'ls hi dona neix més que curta en molts dels casos. Fet que farà que es torni a produir un desequilibri entre ingressos i despeses en el decurs de l'exercici. I pensem que és un fet més que perillós,ja que molt probablement el tancament del 2008 , properament en números vermells,segons els nostres càlculs,amb un desviament que pot ser important. Em poden dir si el romanent de tresoreria serà positiu o negatiu ?,tenen clar com l'absorbiran?
I a més a més li sumarem el fet que creiem que per fer les coses ben fetes haurien de haver pressupostat la llar d'infants i la biblioteca,però hi parlarem en l'apartat d'inversions.
Entrant més al detall posarem alguns exemples que hem cregut destacar:
-Les retribucions dels personal de l'escola bressol :obligacions reconegudes 2008 :111.521'56 € i al 2009 pressuposten 101.462'04 €.Com pot ser ,hi ha menys personal?
-La partida de tributs al 2008 les obligacions reconegudes van ser 37.684'73 € i en canvi aquest any pressuposten 5.000 € .No ho entenc.
-La partida de serveis jurídics van pressupostar 6.000 € al 2008 i al 2009 n'han pressupost 15.000,es que pensen que els farà falta per algun problema concret?
-Festes:obligacions reconegudes al 2008: 179.009'47 € i al 2009 pressupost de 105.000 € és un 45% menys
-L'empresa de neteja :obligacions reconegudes al 2008:90.653 € i pressuposten 75.786 €(pendent de pagament 24.000 €)
-Neteja viària :obligacions reconegudes al 2008:138.912 € i pressuposten al 2009 108.681'48 €(pendent de pagament 36.894'54 €)
-Recollida d'escombreries:obligacions reconegudes al 2008:563.344'06 € i al 2009: 492.000 €, amb un pendent de pagament.No m'enrecordo si es van abaixar,però no entenc, com pot haver un pendent de pagament si només l'ajuntament fa d'intermediari,no hi guanya ni perd.
-Estudi i treballs tècnics:ens sobta que hi hagi unes obligacions reconegudes 2008:12.061'66 € i un pendent de la mateixa quantitat i pressupostem pel 2009 5.000 €
En quant al traspàs a les regidories:
-Ensenyament:Obligacions reconegudes 2008:39.947'87 € i pressuposten al 2009 35.000 €.Pensen pagar els llibres?
-Cultura:obligacions reconegudes 2008:31.063'49 i pressuposta 29.000 €
-Joventut:creiem que 5.500 € és poc, però veiem que encara l'any passat va sobra més de la meitat,demanem al sr.regidor faci alguna activitat més pel jovent.
-Esports:obligacions reconegudes 2008:35.019'14 € i pressuposten al 2009 27.000 €(pendent de pagament 5.427 €)i no es va fer la nit de l'esportista.
-Comerç i turisme:obligacions reconegudes 2008 :27.871'81 € i pressuposten al 2009 10.000 €.Sr.Clement podrà fer alguna cosa amb això?
-Què engloba la partida de noves tecnologies?
I a tot això li hem de sumar les factures de pendent d'aplicació(489.000 €) que s'hauran de pagar aquest 2009 i que tenen moltes regidories , evidentment no he pogut compatibilitzar-les una per una per que no tinc tant temps,comptant que en aquest ple no només debatem els pressupostos.
En l'apartat d'inversions dir d'entrada que pràcticament s'ha tocat fons,però val a dir que si les coses s'haguessin enfocat d'una altre manera i la gestió hagués estat més racional no hauríem arribat aquest extrem.
Analitzant-les direm que les zones blaves ens generen dubtes. S'ha consensuat amb els veïns i els comerciants?Com quedaria la zona blava dintre el projecte de l'ampliació dels carrers Major i Llobregat?Això implica més feina pels municipals,es pot controlar la zona blava i la resta el poble amb els municipals que tenim?Som conscients que si no fem molta pedagogia el que pot portar són molt mals entesos,per que cada any pressuposten més en multes,i aquest any no és una excepció,és que pensen posar-ne moltes?
Amb la resta d'inversions estem d'acord. Però voldríem advertir a l'equip de govern que el fiançament de la llar d'infants i 1ª fase de la biblioteca no és sòlid,per que el conveni de cal sastre no és un finançament prou segur per aquestes inversions. Davant d'això pensem que hagués estat lògic posar aquestes inversions al pressupost des contant les certificacions que s'hagin presentat d'obra,i substituir el conveni de cal sastre per un crèdit a llarg termini,ja que si no ho fan ara ,ho hauran de una modificació en els propers mesos.
Finalment dir que nosaltres si que destinaríem una partida a les cistelles del pavelló que tant de temps fa que reclamen i que són necessàries pel desenvolupament per l'activitat esportiva.
Destinaríem una partida a la TV local que ens fa un servei molt útil. A veure si podem buscar un espai per desenvolupar la tasca que fan aquestes persones i almenys pagar les pel•lícules que fan servir. Sabem que a les escoles han fet alguna activitat relacionada amb l'audiovisual. Si tinguéssim un espai,potser podrien col•laborar amb la TV local juntament amb les persones que habitualment hi col•laboren.
Recursos que podríem treure retallant una miqueta la partida dels càrrecs electes,per donar exemple en aquests moments de crisis que vivim.
Votarem en contra bàsicament:
-Perquè moltes partides de despeses neixen curtes per quadrar el pressupost .
-Hi ha 489.000 de factures pendent d'aplicació que s'hauran de pagar aquest 2009 ..
-Aquest pressupost no reflexa la realitat de l'exercici comptable,comdenat a modificació.
-Amb els ingressos que tenim actualment no podem assumir les despeses fixes que van contreure,o apugem els ingressos o el que reflexa el pressupost és ciència ficció ,que les despeses s'abaixen.
Quan van contraure aquestes despeses els ingressos eren molt alts per que teníem moltes llicències d'obres,però ara no hi són ,si volen seguir donant aquest serveis només hi ha una solució :més ingressos. Apujaran els IMPOSTOS?Per què quan temps podran aguantar aquesta situació?
És el peix que es mossega la cua, i la bola cada dia es fa més grossa. Encara que sembli que el pressupost quadri,senyors,senyores,el temps ens donarà la raó.EN CONTRA
2.-Aprovació definitiva projecte de construcció de l'estació de tractament de les aigües potables al municipi de Puig-reig .Creiem que si s'han de firmar convenis,primer hauríem de firmar els convenis i després aprovar el projecte,ja els hi vam demanar el ple passat ,si tot el terreny d'actuació era municipal per evitar conflictes. A FAVOR.
3.-Adjudicació obres de construcció de l'estació de tractament de les aigües potables al municipi de Puig-reig. Ho ha agafat Sorea. Quines són les millores?A FAVOR.
4.-Conveni amb el departament d'Educació per a la realització de les obres de renovació de la Sala de calderes CEIP Alfred Mata. A FAVOR.
5.-Aprovació compte gestió ORGT exercici 2008.Si comparem amb l'any passat hi ha més pendent o menys? A FAVOR.
6.-Aprovació inicial projecte reparcel.lació UA 3.A FAVOR.
7.-Aprovació inicial projecte d'urbanització UA3.A FAVOR.
8.-Moció Grup municipal d'ERC de Puig-reig per la internacionalització del dret de decidir a tenir un estat propi del poble català.
MOCIÓ GRUP MUNICIPAL D’ERC DE PUIG-REIG PER LA INTERNACIONALITZACIÓ DEL DRET DE DECIDIR A TENIR UN ESTAT PROPI DEL POBLE CATALÀ
En un món globalitzat com l’actual, Catalunya travessa una cruïlla històrica difícil i a la vegada decisiva. Trenta anys després de la recuperació de les nostres pròpies institucions d'autogovern, aquest, per bé que limitat, ha suposat un important avenç en el benestar de la societat catalana, en l'aprofundiment i en la seva adaptació a les demandes socials, econòmiques i culturals que se’ns han plantejat durant aquests temps.
Amb tot, el manteniment i la contínua millora del nostre país com un model de societat avançada i moderna, competitiva i capdavantera en la transmissió de valors cívics i socials progressistes necessiten assolir nous objectius i requereixen nous instruments que no permeten l’actual marc constitucional espanyol. També és imprescindible una capacitat política que tampoc no està a la disposició de la classe política catalana a causa de la manca de sobirania amb què l’Estat Espanyol ha dotat a les autonomies.
Els reptes per a la continuïtat d'una Catalunya moderna i pròspera en l’era de la globalització només podran ser superats si es desenvolupen polítiques ambicioses en el benestar social, en les infraestructures i els transports, en l’educació, en la recerca, en la societat del coneixement, en l'economia, en la indústria i en tots els àmbits que l’evolució futura demandi.
Aquestes polítiques ambicioses no són factibles sense un marc polític i jurídic adequat. L’actual marc, amb serioses limitacions que les recents reformes estatutàries han posat al descobert, agreujat per l’històric i persistent espoli fiscal al qual estem sotmesos, no podrà resoldre el nou finançament i farà del tot impossible la realització d’aquestes polítiques ambicioses i les inversions necessàries que es requereixen per fer front als reptes de la globalització amb garanties d’èxit.
Tot això, juntament amb les constants i sistemàtiques retallades de les nostres competències d'autogovern i els reiterats atacs contra la nostra llengua i cultura, posen en perill la nostra mateixa supervivència com a nació; més si tenim en compte que a Europa o es disposa d' un Estat propi o no s'hi compta.
Davant de tot això i en el context en què ens trobem ara, el conjunt de la classe política i els sectors socials del nostre país hauríem de reflexionar molt seriosament sobre quin és el futur ens espera si no posseïm un Estat propi.
Ha arribat el moment que els catalans i catalanes decidim el nostre futur. És el moment d'apostar amb decisió per esdevenir una nació sobirana plenament reconeguda en el context internacional i poder desplegar totes les nostres capacitats col•lectives.
El dret a decidir és un dret democràtic i cívic que cal que totes les institucions sorgides de la voluntat popular pregonin i defensin. Més encara quan exercir aquest dret és la manera que avui disposem els catalans i les catalanes per encarar el nostre futur amb garanties de progrés i cohesió social. Progrés i cohesió social necessaris íntimament lligats a una llibertat i capacitat més grans del país per decidir les pròpies polítiques.
En els darrers mesos ha anat consolidant-se una iniciativa sorgida de la societat civil: Deu mil a Brussel•les per l'Autodeterminació de la nació catalana (Deumil.cat); l'objectiu de la qual és que milers de catalans i catalanes es manifestin el proper 7 de març pels carrers de Brussel•les -capital de les institucions europees- sota el crit de "Volem l'Estat propi!" en defensa i reclamant l'autodeterminació del nostre poble.
Deu mil a Brussel•les per l'Autodeterminació de la nació catalana pretén aconseguir que l'autodeterminació del nostre poble figuri en l'agenda internacional, especialment l’europea, i que els partits polítics nacionals es declarin compromesos amb aquest dret i a treballar per a garantir-ne l’exercici.
La iniciativa de la marxa a Brussel•les és de caràcter transversal i està totalment oberta al ciutadà individual, com també a les associacions que conformen la nostra societat civil, especialment les plataformes que en els darrers temps han estat protagonistes de les mobilitzacions més grans en resposta a les agressions contra les nostres llibertats i que reclamen el dret a decidir. També es dirigeix als sectors professionals i agents socials, empresarials i sindicals que entenen que la defensa dels seus sectors i interessos va íntimament lligada a una major capacitat del país per decidir les pròpies polítiques. I, sobretot, va dirigida al ciutadà català que, cansat que no se l’escolti, vol manifestar amb la seva pròpia veu a Europa, i al món, la nostra voluntat de ser una nació lliure.
Deumil.cat no està sotmès a cap sigla política específica i vol treballar obertament, mantenint l'autonomia de les persones, organitzacions i plataformes que persegueixin el mateix objectiu: l'autodeterminació de la nació catalana.
L'èxit de la iniciativa constituirà una oportunitat d'or per rellançar internacionalment el nostre dret a decidir. La marxa a Brussel•les servirà perquè el món, i Europa en particular, ens vegin als catalans i catalanes com una nació compromesa amb els valors cívics i democràtics. Constituirà una mostra de la nostra forma de ser, amb la presència i participació de la nostra cultura popular i una porta oberta als valors democràtics, cívics i solidaris que empeny la marxa a Brussel•les, mostrant la nostra inequívoca voluntat europeista des de fa generacions i la nostra determinació de participar en la construcció de la unitat europea com a catalans.
PER TOT AIXÒ, el grup municipal d’ERC de Puig-reig proposa al Ple de l'Ajuntament l'adopció dels següents ACORDS:
1.- Adhesió del Ple de la Corporació Municipal als objectius de la manifestació ciutadana que recorrerà pels carrers de Brussel•les el proper 7 de març. Objectius que no són altres que aconseguir posar el dret de decidir a tenir un Estat propi del poble català en l'agenda internacional i en la centralitat del debat polític català, per tal que la nostra classe política es comprometi a treballar per a garantir el seu exercici.
2.- Comunicar aquests acords a l'organització de la manifestació ciutadana a Brussel•les Deumil.cat; al Consell Comarcal; a la Diputació provincial; al Parlament i Govern de Catalunya. Així com al Parlament i Comissió europees.
20 de Febrer de 2009
EPM-ICV:4 ABSTENCIÓ ; CIU: 4 A FAVOR ERC: 1A FAVOR
PSC: 1 ABSTENCIÓ
La moció va quedar aprovada per majoria simple.
9.-Moció presentada per ICV Bages-Berguedà-Solsonès:la crisis també té rostre de dona. Tot el que sigui apostar per les dones ens a sembla bé,però com aplicarem aquesta moció des de l'ajuntament?Què farà l'ajuntament per ajudar aquestes dones?El que si els hi volem fer , des de el grup municipal d'ERC,és una proposta pel dia 8 de març, dia de la dona treballadora:que pengin la senyera al balcó de l'ajuntament juntament amb un crespó de color lila símbol de la dona,i que si fa actes en motiu d'aquest dia se'n faci més reso ,doncs l'any passat si es va fer algun acte la gent no en va tenir gaire informació.
EPM-ICV: 4 A FAVOR CIU: 4 A FAVOR ERC.1 A FAVOR PSC: 1 ABSTENCIÓ
10.-Informació. Decrets d'alcaldia.
11.-Precs i preguntes.
a.-Per que no es reserva un aparcament per l'ambulància a l'altre banda de carrer? Trobem què és perillós que estigui aparcada allà on se li ha reservat la plaça.
b.-Hi ha queixes d'alguns veïns sobre el vial nou que es va obri per que se'ls filtra tot l'aigua quan plou?Es pot fer alguna cosa?
c.-He trobat molts veïns de Puig-reig amb dificultats per caminar ,que demanen si es podria mirar de eliminar les barreres arquitectòniques des passos de vianants com ara davant de cal rovira,ossiris,llibreria,i d'altres..
d.-Vaig trobar al registre dues factures: amb nº de registre 732 i 733 del mateix proveïdor,amb un import x cada una.Aquestes mateixes factures també les vaig trobar
al llistat de factures de pendent d'aplicació,totes dues amb data de 25 de setembre.Fins aquí tot correcte però ara fa un dies al registre torno a trobar aquestes dues factures amb nº de resgistre 874 i 875,mateix proveïdor,mateix import x cada una,,però amb data de febrer.Em poden dir que ha passat amb aquestes factures?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada