14 d’octubre 2008
(Maragall dimissió) Convocatòria de vaga de 4 hores a Pirelli Manresa
Per tal d´abordar situació actual, s´profitarà la jornada de vaga convocada pel divendres 17 d´octubre, per fer front a l´expedient de regulació d´ocupació (ERO) que Pirelli vol incloure a 280 treballadors/es. i realitzar assemblea informativa a la plantilla.
A continuació , resum dels darrers aconteixements del tema ,facilitat per Secció Sindical CGT Pirelli Manresa:
ANTECEDENTS.
La Multinacional Pirelli anuncia al desembre de 2006, la intenció de construir una factoria nova, si es complien uns condicionaments (requalificació dels terrenys actuals, preu assequible dels terrenys de nova construcció, i un conveni a la baixa). Després de complir-se aquests, es passen mesos d’incertesa, rumors i reunions amb les administracions poc encoratjadores, fins que al juliol de 2008 Pirelli anuncia que no farà la nova fàbrica, i que a més li sobren 280 treballadors de la planta de Manresa.
REESTRUCTURACIÓ.
El passat 3 de setembre, es produeïx la primera reunió entre tot el comitè amb els seus assessors. Per CGT contem amb l’assessorament dels companys Antonio Peralta Secretari General de la FESIQ, Juanan Sánchez Secretari d’Acció Sindical del CC de Catalunya, i Desiderio Martin del Gabinete Juridic de CGT. Per l’empresa tenen com assessors als advocats del Bufet Roca Junyent de Barcelona.
L’empresa planteja un calendari de reunions per a arribar a un acord de sortides pactades com més aviat millor, per això proposa fer dues reunions per setmana, i si no arribava a un acord, a mitjans d’octubre presentaria un ERO. En aquesta reunió, l’empresa no presenta cap tipus de documentació, i es limita a escoltar les inquietuds del comitè. Aquest li recrimina a l’empresa la seva actitud davant d’una situació molt seriosa. La intervenció de CGT, es basa en el no permetre un ERO per raons econòmiques (segons números auditats en el Registre Mercantil, PINSA té beneficis), i que era primordial el lliurament de la documentació en la qual Pirelli al·lega pèrdues, així com la no convocatòria de pròximes reunions fins que els assessors no hagin revisat aquesta documentació per a la seva correcta interpretació. Tots els grups sindicals, estan d’acord amb aquesta exposició de CGT, i l’empresa després d’un recés accepta els termes de la raó social.
LLIURAMENT DE DOCUMENTACIÓ.
Després de tota la pressa que tenia l’empresa per resoldre aquest tema, ens fa lliurament d’un esborrany econòmic el dia 29 de setembre. En aquest esborrany, mitjançant unes explicacions que no demostren amb cap document acreditatiu, l’empresa intenta demostrar unes pèrdues que no apareixen en cap balanç auditat. L’empresa convoca una reunió per a explicar l’esborrany econòmic, el dia 3 d’octubre, però el comitè en ple es nega, al·legant que no hi ha prou temps per a estudiar la documentació. A petició de CCOO, se sol·licita al “Depertament de Treball”, l’assistència i mediació d’un inspector de treball per a la següent reunió i des d’ara, per a implicar-lo en la sol·licitud de documentació que ens fos necessària en un futur, el comitè dóna suport la proposta.
Reprenent els contactes el dia 6 d’octubre, en el marc de les oficines del “Departament de Treball”, vam sol·licitar nous documents per a ajudar-nos a entendre el perquè l’empresa, segons diu, ha tingut pèrdues en els últims anys. La documentació és la següent:
Contracte de fabricació amb la central de Pirelli. Diuen que paguen a preu cost + 3% de mitjana per roda fabricada.
Relació comercial entre els tres centres de facturació. Barcelona per a Espanya i Portugal, Milan per a la zona euro i Suïssa per a l’exportació internacional.
Explicació partida per partida d’altres “despeses d’explotació” (41.112.000 euros)
Detall dels costos de comercialització, logística i altres. Del 31,4% per a productes exportació i del 26,99% per al mercat nacional.
Pla Industrial que sustenti la viabilitat de l’Empresa en el futur.
El que se’ns va lliurar no és detallat, ni vénia acompanyat del pla d’inversions per a dur-lo a terme. Dimarts que ve 14 d’Octubre tornem ha reunir-nos, si compleixen amb el seu compromís de lliurar la documentació amb el temps necessari per a ser estudiada.
A petició de CGT i USOC, i acceptat per tot el Comitè s’ha convocat una aturada de quatre hores el divendres 17 d’Octubre, per a realitzar una assemblea general. Les hores d’assemblea remunerada les vam esgotar durant el procés de la Fàbrica Nova.
Secció Sindical CGT Pirelli Manresa
A continuació , resum dels darrers aconteixements del tema ,facilitat per Secció Sindical CGT Pirelli Manresa:
ANTECEDENTS.
La Multinacional Pirelli anuncia al desembre de 2006, la intenció de construir una factoria nova, si es complien uns condicionaments (requalificació dels terrenys actuals, preu assequible dels terrenys de nova construcció, i un conveni a la baixa). Després de complir-se aquests, es passen mesos d’incertesa, rumors i reunions amb les administracions poc encoratjadores, fins que al juliol de 2008 Pirelli anuncia que no farà la nova fàbrica, i que a més li sobren 280 treballadors de la planta de Manresa.
REESTRUCTURACIÓ.
El passat 3 de setembre, es produeïx la primera reunió entre tot el comitè amb els seus assessors. Per CGT contem amb l’assessorament dels companys Antonio Peralta Secretari General de la FESIQ, Juanan Sánchez Secretari d’Acció Sindical del CC de Catalunya, i Desiderio Martin del Gabinete Juridic de CGT. Per l’empresa tenen com assessors als advocats del Bufet Roca Junyent de Barcelona.
L’empresa planteja un calendari de reunions per a arribar a un acord de sortides pactades com més aviat millor, per això proposa fer dues reunions per setmana, i si no arribava a un acord, a mitjans d’octubre presentaria un ERO. En aquesta reunió, l’empresa no presenta cap tipus de documentació, i es limita a escoltar les inquietuds del comitè. Aquest li recrimina a l’empresa la seva actitud davant d’una situació molt seriosa. La intervenció de CGT, es basa en el no permetre un ERO per raons econòmiques (segons números auditats en el Registre Mercantil, PINSA té beneficis), i que era primordial el lliurament de la documentació en la qual Pirelli al·lega pèrdues, així com la no convocatòria de pròximes reunions fins que els assessors no hagin revisat aquesta documentació per a la seva correcta interpretació. Tots els grups sindicals, estan d’acord amb aquesta exposició de CGT, i l’empresa després d’un recés accepta els termes de la raó social.
LLIURAMENT DE DOCUMENTACIÓ.
Després de tota la pressa que tenia l’empresa per resoldre aquest tema, ens fa lliurament d’un esborrany econòmic el dia 29 de setembre. En aquest esborrany, mitjançant unes explicacions que no demostren amb cap document acreditatiu, l’empresa intenta demostrar unes pèrdues que no apareixen en cap balanç auditat. L’empresa convoca una reunió per a explicar l’esborrany econòmic, el dia 3 d’octubre, però el comitè en ple es nega, al·legant que no hi ha prou temps per a estudiar la documentació. A petició de CCOO, se sol·licita al “Depertament de Treball”, l’assistència i mediació d’un inspector de treball per a la següent reunió i des d’ara, per a implicar-lo en la sol·licitud de documentació que ens fos necessària en un futur, el comitè dóna suport la proposta.
Reprenent els contactes el dia 6 d’octubre, en el marc de les oficines del “Departament de Treball”, vam sol·licitar nous documents per a ajudar-nos a entendre el perquè l’empresa, segons diu, ha tingut pèrdues en els últims anys. La documentació és la següent:
Contracte de fabricació amb la central de Pirelli. Diuen que paguen a preu cost + 3% de mitjana per roda fabricada.
Relació comercial entre els tres centres de facturació. Barcelona per a Espanya i Portugal, Milan per a la zona euro i Suïssa per a l’exportació internacional.
Explicació partida per partida d’altres “despeses d’explotació” (41.112.000 euros)
Detall dels costos de comercialització, logística i altres. Del 31,4% per a productes exportació i del 26,99% per al mercat nacional.
Pla Industrial que sustenti la viabilitat de l’Empresa en el futur.
El que se’ns va lliurar no és detallat, ni vénia acompanyat del pla d’inversions per a dur-lo a terme. Dimarts que ve 14 d’Octubre tornem ha reunir-nos, si compleixen amb el seu compromís de lliurar la documentació amb el temps necessari per a ser estudiada.
A petició de CGT i USOC, i acceptat per tot el Comitè s’ha convocat una aturada de quatre hores el divendres 17 d’Octubre, per a realitzar una assemblea general. Les hores d’assemblea remunerada les vam esgotar durant el procés de la Fàbrica Nova.
Secció Sindical CGT Pirelli Manresa
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada